Liebster award

Een award 

 

Jaja, u las het goed. Deze blog heeft een award gekregen en dan wel van deze toffe blogschrijfster. Nog eens van harte bedankt!

De bedoeling van deze award is om beginnende bloggers een beetje beter te leren kennen aan de hand van 11 vragen.
Dus vandaag nam ik met plezier even de tijd om de 11 gestelde vragen te beantwoorden.


1. Wat doe je in het dagelijkse leven?
Ik ben leerkracht in het middelbaar onderwijs. Dit jaar geef ik Nederlands in Engels in het tweede en derde jaar.

2. Wat was je mooiste reisbestemming?
Dan moet ik toch kiezen voor Malta. Het was een zeer mooi eiland en ook het bezoeken van de omliggende eilandjes (Gozo, Comino) was echt de moeite waard. De mensen zijn er super vriendelijk en het is er ook gewoon echt mooi.

3. Wat is je favoriete film?
In de lerarenopleiding hadden we een project met een aantal films van Open Doek. Zo leerde ik de film Valentin kennen. Hij gaat over een jongetje dat woont bij zijn oma. Zijn moeder is out of the picture en zijn vader komt af en toe langs met een nieuwe vriendin. Het is een nogal schrijnend verhaal, maar die jongen blijft echt altijd zo positief ingesteld, dat was erg ontroerend om te zien.

4. Welk gerecht laat je watertanden?
Ik hou vooral van echte boerenkost: witloof met hesp in de oven, wortelpuree of rode kool met worst, boontjes met spek... Van de buitenlands keukens hou ik het meest van Italiaans.

5. Waarom ben je een blog gestart?
Ik startte deze blog om mijn naaicreaties te tonen aan wie ze zou willen zien. Het is leuk om inspiratie op te doen op andere blogs, dus hoopte ik zo af en toe ook eens iemand anders te kunnen inspireren.

6. Wat is je levensmotto?
Af en toe moet je gewoon eens kunnen niets doen, zoals tv kijken terwijl je weet dat er afwas staat te wachten :)

7. Wat maakt je boos?
Mensen die liegen, in je gezicht vriendelijk zijn, maar achter je rug roddelen.
Onrecht in de wereld: kinderen die het niet gemakkelijk hebben.
Leerlingen die keer op keer de boel op stelten zetten en het verpesten voor de rest van de klas...

8. Wat heb je ooit meegemaakt dat je absoluut niet had willen missen?
De geboorte van mijn dochter, Sam.

9. Welke muziek brengt je aan het dansen?
Goh, vanalles wat. Ik kan daar geen echt genre op plakken, al heeft de muziek die werd gespeeld toen ik pas begon uit te gaan toch een iets grotere impact.

10. Als je één wens mocht doen, wat zou je dan wensen?
Dat iedereen gelukkig was.

11. Wat is je favoriete blog?
Ik volg verschillende blogs, maar de blogs aan wie ik de award doorgeef, lees ik het vaakst.

En dan is het nu tijd om deze award door te geven aan 5 andere bloggers:

1. Liesellove
2. Frullemieke
3. @Yane
4. With love by Eva
5. SistersMade


De eerlijkheid gebiedt mij dat ik Mamadammeke wou opnemen in deze lijst, maar ik vond er geen fatsoenlijke link voor, nu dus wel...



1 opmerking