sjaaltjes - deel 1 (geen onverdeeld succes)

Sjaaltjes maken, het leek me niet al te moeilijk. Gewoon recht op recht en dan keren. Ik probeerde eerst het patroontje van de droomfabriek uit. Een mooi gat in om je sjaaltje door te steken, maar overal rondomrond met biais, dat vond ik wat teveel van 't goede.

Dan eens geprobeerd zoals het sjaaltje dat ik ooit kreeg op een swap, was hetzelfde principe als dat van de droomfabriek, maar gekeerd door het rondje en dan met een fijne zigzag de ronde dichtgestikt.
Dat ging... ehm... niet zo vlot... Rondstikken en dan overal even ver van de rand blijven vond ik echt niet simpel.
Ik maakte dan ook nog een keer het gat wat groter (lees: veel te groot).
Het laatste sjaaltje dat ik maakte was gewoon zonder gat.

Nu ben ik nog aan 't twijfelen hoe ik de overige drie nog ga doen die geknipt liggen.
Tips/advies altijd welkom!



1 opmerking

  1. Misschien eens proberen om het te doen zoals bij een omkeerbare kleenexdooshoes.
    Ik vind het wit-rood sjaaltje met rondom rond de biais wel het mooiste :-)

    BeantwoordenVerwijderen