op zoek naar een nieuwe naaimachine

Ik hoop dat jullie, gepassioneerde naaisters, me hierbij kunnen helpen!

Ik kocht twee jaar geleden tweedehands een Brother Star, maar vind dat het nu wel tijd is voor vernieuwing.
Wat zijn mijn verwachtingen?

- Hij moet een goede motor hebben.
- Hij moet meerdere stoflagen aankunnen.
- Automatische knoopsgaten maken vind ik geen overbodige luxe.
- Het moet dus echt een degelijke machine zijn waar ik de rest van mijn naaileven mee verder kan.

- Een paar borduursteken mag, maar hoeft niet. Een alfabet zou ik wel leuk vinden, maar dat is geen prioriteit.

Ik zou hem graag voor mijn verjaardag (eind juni) aankopen. Ik woon in de provincie Antwerpen en zou hem graag in een echte naaiwinkel kopen, maar alles wat ik vind is zo duur... Ik had gedacht maximum €1000 uit te geven.

Een overlock heb ik ook, dus daar moet je al geen rekening mee houden.

Tips zijn dus meer dan welkom!
Waar naaien jullie mee? Wat vind je voor-en nadelen? Hoeveel kostte jouw naaimachine? ... Alles wat je wil vertellen, lees ik graag!

3 opmerkingen

  1. Ik heb een Pfaff expression, is bijna altijd in de promo voor 999 euro en ben er héél tevreden van.Gekocht bij Van Rooy in Lier, ook een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik naai met de Singer Curvy 8770 (http://www.naaimachinewinkel.be/singer-naaimachine-curvy-8770-p-35.html). Ben er ook tevreden van, maakt iets meer lawaai dan de bernina's in de naailes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. http://www.singer.be/nl/catalogus-shop/electronisch/singer-quantum-stylist-9985/22
    Deze is super, modern ...! Meer dan 390 steken en nog van alle snufjes! :)

    BeantwoordenVerwijderen