Menina tas uit zo geknipt



Voor een collega wou ik een lunchtasje maken. Het is iemand die dat echt verdient - en die haar brooddoos altijd in een plastic zakje mee naar school nam...

Ik had gelezen dat de Menina van Zo geknipt daarvoor wel de ideale grootte had. Toch vond ik het patroon klein uitvallen. Ik vergrootte dus toch nog met 3cm bovenaan en 1cm rondom. (Achteraf gezien was dit toch niet nodig geweest...)

Ik voorzag een binnenzakje om een vork en/of mes in te steken. Dit plaatste ik eerst veel te hoog. Ik heb het dan weer moeten lostornen op het einde en met de hand vastgezet.

Voor de buitenkant gebruikte ik een stofje dat ik een aantal jaren geleden in Frankrijk kocht. Er zit vlieseline H630 in de tas zelf en H250 in de handvaten.

De knopen kocht in in Topknop vandaag. Ik kocht maar 3 kleine knopen voor binnenin omdat de vierde in het binnenzakje zou zitten. En ja, na het verlagen zag je ineens het stiksel wel... Dan plaatste ik er maar een hartjesknoop uit mijn eigen voorraad op. 't Is tenslotte met liefde gegeven!
Menina



label gestikt tussen de voeringstof

zo hoog hing het binnenzakje eerst...
Nu ziet hij er zo uit!


Geen opmerkingen