zo kleintjes...

Vandaag naaide ik nog eens een kraamcadeautje: een kruippakje voor Fien.
Aangezien mijn laatste naaisel een jurk voor mezelf was, viel het eens te meer op: dat is zò kleintjes! En dan maakte ik nog niet eens de kleinste maatje, maar een 62.

Ik gebruikte het patroon van Kiind nogmaals. De stof komt van het Stoffenspektakel van vorig jaar. Net toen ik dacht dat ik super goed bezig was met alleen te kopen wat op mijn lijstje stond, zag ik dit hangen. En ja... toen smolt ik. En wat bovendien nog beter is: er is nog over om een pyjama (toch zeker een bovenstukje) uit te maken voor Sam. Oei, ik ben aan 't afwijken!

Het kruippakje dus!

Er is maar 1 ding dat me een beetje zorgen baart en dat zijn de kamsnaps. Sommige snaps staan niet helemaal in de stof en daar moet je serieus aan trekken eer ze loskomen. Bovendien lijkt het alsof je ze echt stuk trekt. Ik heb ze alvast wat open en dicht gedaan, zodat het nu wat makkelijker gaat maar je weet nooit natuurlijk... Ik zal maar een levenslange garantie geven op de kamsnaps, gelukkig wonen de mama en papa van Fien niet zo ver! :)

De fotootjes:



Ik schreef me ook in voor een swap, namelijk de Midzomerswap. Met 113 kandidaten zijn we uiteindelijk seg! Ik reageerde op een oproepje in de groep Naaien voor vriendinnen.

Vandaag kreeg ik de naam van mijn swapje toegestuurd, met wat info. De dingen die ik al in gedachten had om te maken, heeft ze zelf al gemaakt, dus ik ga nog eens goed diep moeten nadenken! 't Is toch niet zo gemakkelijk om in de huid van iemand anders te kruipen om erachter te komen wat zij graag zou krijgen!

2 opmerkingen

  1. Leuk! Die stof heb ik ook.
    Kamsnaps altijd een paar keer open en dicht doen. Verder doe ik het boordje niet 4 laags maar 3 laags. Aan de voorkant doe ik het zoals biaisband, dus wel dubbel, En dan vouw ik het om naar binnen toe en daar doe ik het niet dubbel. Dan blijven de snaps beter zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo'n schattig stofje! inderdaad perfect voor een kraamkado

    BeantwoordenVerwijderen