lila jumpsuit

Een tijdje geleden was er de blogtour van het nieuwe patroon van compagnie M, de lila dress & jumpsuit.
Het jumpsuit werd direct in mijn hart gesloten, zo'n schattig ding! Al hadden de schattige modellen daar ongetwijfeld ook wel wat mee te maken :)

Ik gebruikte een sponsstofje dat ik kocht bij 't Ritske in Kapellen. Van het stofje op zich was ik niet zo tevreden. Hoewel voorgewassen, bleef het erg omkrullen en dat is niet zo handig bij het naaien...
Bovendien is de 'vleug van de stof' in mijn ogen verkeerd - je moet de auto's van beneden naar boven 'aaien' om de zachtheid van het stofje te voelen. Maar toch, een heel mooi resultaat ermee gekregen.

Ik maakte de halsopening iets minder vierkant dan in het patroon staat, voor de rest paste ik niets aan. Het valt op maat, maar nipt. Noa is net in maatje 80 begonnen en ik maakte de 80. Hij past, maar heeft niet zo veel overschot als ik al in sommige foto's zag. Misschien is dat ook wel te steken op de wasbare luiers :)

De uitleg is duidelijk (al slaagde ik er natuurlijk toch nog in om het broekgedeelte andersom aan het bovenstuk te plaatsen...) en er zijn veel variaties in het patroon, dus niet twijfelen zoals ik deed en gewoon kopen!
Ik heb geen spijt van mijn aankoop, kijk maar es naar mijn cutie:





stof: 't Ritske, Kapellen
patroon: lila dress & jumpsuit

12 opmerkingen