broekjes voor 2 broertjes

Yvette van de webshop Droomstoffen stuurde mij onlangs nog een extra stofje bij mijn bestelling. Ik heb lang gewikt en gewogen wat ik ermee zou maken, aangezien ik niet zo voor doodshoofden ben.

Uiteindelijk deed ik een oproepje via Facebook wie ik een plezier zou kunnen doen met iets uit deze stof. Er kwam heel wat reactie :)

Ik maakte uiteindelijk twee broekjes, voor twee broertjes.
Voor het patroon baseerde ik mij op het gratis shortjespatroon van Vlaanderen naait. In plaats van boordstof naaide ik een tailleband aan met elastiek.


Uit het halve metertje stof kon ik nog net 2 broekjes knippen. Het ene is wat langer dan het andere, aangezien de ene broer toch ook wat groter is. De maat is dezelfde: 92/98.

Kijk eens naar deze stoere piraatjes!





stof: jogging / sweat: hier te koop (en momenteel in promotie!)
patroon: gratis patroon hier

10 opmerkingen

  1. Tof opgelost! Ze zien er in iedergeval heel blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ben ook niet zo voor doodshoofden maar deze zijn wel tof! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je er iemand anders blij mee maakt! Beter dan voor eeuwig en altijd te laten liggen op de stofjesstapel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog eens een hele dikke merci Davina!
    Warre is zo verzot op "ZIJN PIRATENBROEK" dat hij er vannacht zelfs heeft in geslapen.. ik mocht zijn broek absoluut niet uitdoen.
    Ben er zeker van dat deze broekjes heeeel dikwijls uit de kast gaan komen de komende maanden! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel leuk en schattig!! zelf ook niet zo doodhoofd-minded, dus een creatieve oplossing heb je gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen