een Billie voor Nik

Toen zonen09 de Billie voor mannen uitbracht, kocht ik het patroon samen met de Billie voor jongens.
Voor Nik maakte ik alvast een eerste exemplaar. En nu ik weet dat de maat goed zit, gaan er zeker nog volgen! Het tweede stofje ligt al te wachten...

 Ik maakte maat 52, maar kortte het shirt in met 8cm. Voor de rest paste ik niets aan.

 Mijn man kan morgen met een T-shirt van mijn hand naar 't werk, dat maakt mij supertrots! En ik ben er zeker van dat hij ook gaat stoefen ;)


De stof haalde ik hier, bij droomstoffen. (€9.95/meter)
Boordstof kocht ik bij mijn vertrouwd adresje in Merksem; Topknop.

Het patroon is hier te koop. Deze keer was het verschil tussen pdf kopen en in een copyshop laten printen en op papier kopen wel heel klein. Het patroon is namelijk extra lang en kostte dus ook dubbel zo veel om te laten printen.

Welke mannenpatronen vinden jullie nog echt de moeite? Nu heb ik de smaak te pakken :)

7 opmerkingen

  1. Mooi... ideaal!
    Ik maakte nog nooit iets vr mijn man!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Ik heb de billie voor mannen nog niet gekocht. Ik zag ook een tshirt in een ander patroonblad, die wil ik eerst proberen. Maar ik zou dan ook het papieren patroon aankopen, want met zelf printen is hij inderdaad nauwelijks goedkoper.

    Leuk om ook kleding voor de man te gaan naaien he?

    Ik heb zelf nog de hoodie van sofilantjes. Maar in la maison victor stond ook een keer een hoodie. En overhemden staan daar ook wel een sin. Ikmheb nog niet de juiste stof gevonden voor een overhemd. In ieder geval niet iets dat mijn vriend leuk zou vinden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tof gedaan! Het enige dat ik al voor mijn man gemaakt hebt is de Marvin joggingbroek uit LMV. De bedoeling is ook hem een overhemd te maken en een gilet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! Ik maakte nog nooit iets voor mijn man, schandalig eigenlijk he.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuk Davina! Helaas moet ook ik toegeven dat ik nog nooit iets naaide voor mijn man :-p
    MAAR het Cliff hemd uit de La maison Victor staat hier wel op het lijstje, want ik vind die echt zalig mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel tof om een Billie voor mannen te spotten. Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen