summer surprise van sofilantjes

 Herinnert u zich nog dit zwaluwenstofje? Ik schets even hoe dat hier thuis ging.
Ik knipte mijn Wren dress uit een zwaluwenstofje dat ik kocht bij het stoffenspektakel en leg dat projectje even weg.
Uit de overschot knip ik een lila baby jurkje. Ik zet het in elkaar. Sam ziet dat en vraagt voor wie dat jurkje wel niet is. Ik zeg dat het voor een baby'tje is. Er volgt een soort gegrom.
Een tijd later maak ik mijn jurk. Komt ze bij mij staan en vraagt weer voor wie dat jurkje dan wordt. Ik zeg dat het voor mij is en ze vindt dat "NIET EERLIJK!", want "Jij hebt al zo'n jurkje in dat stofje!" (ze doelde uiteraard op het babyjurkje...)

Ik kon natuurlijk niet anders dan beloven dat ik met de overschot (en gelukkig was die er nog!) ook nog een jurkje voor haar zou maken. En ziehier, een summer surprise dress van Sofilantjes.

 Ook deze maakte ik op naaiweekend. Toen mijn ventje met de kindjes even langs kwam op mijn verjaardag, hield ik het Sam even voor en ik vond het eerder een tuniek dan een jurkje. Gelukkig valt dit op model veel beter mee!

En Sam? Die was uiteraard weer een beetje teleurgesteld dat het geen zwierjurkje was (zucht) maar toen ik zei dat ik dit jurkje dan wel aan een ander kindje zou geven, wou ze hem toch heel graag houden. Oef!

stof: stoffenspektakel
patroon: hier te koop

7 opmerkingen

  1. Haha, "dan geven we het aan een ander kindje", dat werkt altijd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Top!
    En hier werkt die 'dan geef ik het aan een ander kindje niet altijd"
    Koppig kind, echt waar, ze antwoordt gewoon terug: "doe maar, 't is toch te klein!"

    Sam staat er idd mooi mee, en minder kort dan gedacht :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, super gebruik van je stof, leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi!! Ze weet wel wat ze wilt he :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat aan een ander geven, dat moet ik onthouden. Ze zijn hier niet erg vrijgevig ;)
    Leuk jurkje, toffe print!

    BeantwoordenVerwijderen