een tweede Wren jurk

Mijn eerste Wren jurk paste ik aan omdat de armsgaten gaapten, en kan ik nu niet meer dragen zonder topje onder.
Bij deze tweede versie poogde ik het armsgatenprobleem op een andere manier op te lossen, namelijk door er de mouwen aan te zetten :)

Van deze versie ben ik best tevreden! Ik tekende er nog wel naadwaarde aan, wat niet hoefde, maar soit. Ik vind niet dat het er veel te ruim uitziet, dus 't is goed zo.

 Ik hou van de overlappende voorpanden die toch niet te diep uitgesneden zijn, en dus deftig voor elke gelegenheid. De mouwtjes zijn wel breder dan ik gewoon ben, maar goed... Ieder model is anders hè.


Ook de rug vind ik mooi. Hij is laag, maar mooi afgerond.

Deze keer lukte de afwerking met de tweelingnaald ook een pak beter. Ik zette de steeklengte nu op 3,5 en paste mijn spanning aan van 5 naar 4.

stof: van bij stoffekoetje (maar zij zijn gestopt)
patroon: wren dress (hier te koop)


11 opmerkingen