blinddoeken... 't is eens wat anders

Een tijdje geleden kreeg ik een onverwachts verzoek van een collega.... Of ik het niet zou zien zitten om uit restjes van mijn stoffen 20 blinddoeken te maken voor onze school. De collega in kwestie zou ze graag willen gebruiken tijdens de lessen wetenschappen, voor de proefjes.

Ik ging op zoek naar een tutorial om blinddoeken te maken, maar vond zo direct mijn zin niet. Het moest iets zijn dat lang mee kon gaan, op verschillende hoofden kon passen, kon uitgewassen worden...
Uiteindelijk gebruikte ik tutorial voor een haarband uit tricot. Telkens ik een vrij momentje had, en een  stuk stof van ongeveer 50cm lang, naaide ik een aantal blinddoeken. Er is genoeg variatie in lengte en breedte zodat er voor iedereen wel eentje past.

Deze kon ik vorige week dan eindelijk mee naar school nemen.

En vandaag werden ze zowaar al gebruikt in de eerste klas van 3WE!
Dit maakt mij toch wel fier, zulke foto's doorgestuurd te krijgen:







PSs:
Patroon: Emma en Mona
Stof: restjes
school: Sint-Pietersintituut Turnhout :)

Geen opmerkingen