een rugzakje besteld door een kleuter van 4

Toen mijn dochter met haar nieuwe boekentas op school kwam, hoorde ik haar vriendinnetje Elise al wel eens uitroepen dat ze ook zo'n boekentas wilde. Dat viel even te negeren, tot het meisje in kwestie mij een keer na school aanklampte om te vragen wanneer ik nu eigenlijk die boekentas voor haar zou maken. De spontaniteit van een 4-jarige, I love it!

Elise koos samen met haar mama een stofje uit van Roodkapje en ik beloofde een rugzakje te maken tegen haar verjaardag, die er begin februari aankomt.

Zaterdag ging ik die rugzak in de voormiddag maken, zodat ik in de namiddag nog kon werken aan Noa zijn verjaardagshemdje.

Ahum... Tegen 11u zat de buitentas in elkaar en moest ik enkel de voering er nog inzetten. Om 18u30 was hij af. Jezus seg, ik naaide, tornde, naaide anders, tornde, probeerde nog iets anders, tornde. Echt om gek van te worden. Die voering geraakt maar niet op de juiste manier in dat rugzakje.

En ik zeg u nu, ik maak met deze tutorial NOOIT geen rugzakje meer. Nè! Als iemand mij misschien een andere kan aanraden waar wel alles duidelijk in omschreven staat, wil ik dat over een x-aantal maanden misschien nog wel eens proberen, maar nu is het trauma nog te vers :p

Ik ben voor 80% tevreden ermee, en dat zijn mooie punten hè. Van heel dichtbij mag je echter niet overal kijken. Gelukkig zijn 4/5-jarigen op dat vlak ook niet kieskeurig, haha.

Aangezien de stof maar een (dun) katoentje is, voerde ik de buitenkant met Decovil Light en de binnenstof met Vlieseline H630. De fournituren (rits, biais, tassenband) kocht ik bij Topknop.

Ik volgde de tutorial grotendeels, behalve bij de linten voor op de rug. Daar werkte ik niet met een gesp, maar met een stuk tassenband. Dat verstellen vond ik bij Sam echt niet nodig (ze dragen dat toch maar max 1 schooljaar) en dat hing daardoor altijd scheef.

Ik lees graag wat jullie ervan vinden!

PS:
Patroon: Vlaanderen naait, alles staat hier goed beschreven tot je aan de voering komt...
Stof: De Stoffenkraam, hier nog meer Eftelingstoffen

2 opmerkingen

  1. Heel leuk. Ik snap meteen dat ze een bestelling plaatste hoor! Geef haaf groot gelijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ondanks al je stress vind ik m heel geslaagd. Vooral de zijkanten, daar waar de rits begint en eindigt, dat vond ik bij mijn tas zooo moeilijk goed te krijgen (waarschijnlijk doordat ik de stof ietsie te kort knipte, hoop ik voor een volgende keer, haha).

    BeantwoordenVerwijderen