Klasse jurk

Ik besloot mijn lijst met ongebruikte patronen alvast wat te verkleinen deze maand. Voor kinderen schrapte ik het pleated playsuit van E&E, voor vrouwen was deze Klassejurk aan de beurt.

Het is een patroontje dat wat weg heeft van een wikkeljurk, maar dat is het helemaal niet. Je hebt nog de optie voor een overslag op de rok, maar ik besloot deze er toch niet aan te naaien om 2 redenen:
- het stofje was zo al 'druk' genoeg en behoefde dus niet nog een extra detail
- ik knipte hem verkeerd en het zou niet overeenkomen met de halslijn (best wel een doorslaggevende reden, haha)
Fijn zo op naaiweekend gaan, waar je hulp en advies kan vragen aan andere dames!

 Op de schouders zie je wat fronsjes, maar ook de band die rond je middel gaat, is op 5 plaatsen gefronst met framilon. Dit geeft het geheel toch wel een specialere look.


De bovenste voorpanden vallen niet open en dat vind ik al een grote plus. Ze zijn ook niet te strak, nét goed eigenlijk. 


 Dit is een jurk die zeker vaak gedragen gaat worden in de zomervakantie!

PS:
Patroon: Klassejurk van de FBgroep Handwerk
Stof: hier van bij Droomstoffen


6 opmerkingen

  1. Niet te doen jij! Je blijft maar jurken toveren alsof het niets is ;-). Mooi alweer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kei mooi. Echt een klasse jurk. Super gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, die jurk ziet er zo comfortabel uit! Ik kan geloven dat die vaak gedragen zal worden! Staat je geweldig ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie jurk. Die fronsjes zijn zo tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal geslaagd. Ik vind het een prachtjurk en het staat je supergoed!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik had deze al gezien op facebook, maar wil toch hier ook nog eens effe komen zeggen hoe schoon ik dat vind! Die plooitjes/fronsen zo in het midden maken het echt helemaal af, zo gesofisticeerd en al! Het staat je supergoed!

    BeantwoordenVerwijderen