City dress uit lmv


Soms ga ik eens door mijn stoffenkast en zoek ik een geschikt patroon bij een stof die er ligt. Zo ging het ook deze keer.
Ik aaide nogmaals de zachte punta die ik een hele tijd geleden kocht bij Juffertje Uil en ik ging op zoek naar een patroon voor een stevigere tricot dat ik nog nooit maakte.

Zo kwam ik de city dress uit La maison victor tegen. In het begin twijfelde ik nog, omdat het model dat de jurk showde een paar maten groter draagt dan ik, maar op een andere plaats in het boekje zag ik ook een slanker model met dezelfde jurk en werd ik wel overtuigd. Een jurk die iedereen flatteert, wat wil je nog meer?
Het verbaasde me dan ook dat deze jurk eigenlijk nog niet zo vaak gemaakt werd, als ik zo eens de Facebookpagina bekeek... 


Ik maakte een 36, de maat die ik altijd maak bij patronen uit la maison victor.




We namen deze foto's aan park spoor noord, nadat we eerst lekker picknickten en  de kindjes zich daarna uiteraard nat maakten aan de fonteinen. =)


 Ik voel het al, dit is een jurk die echt vaak uit de kast gaat komen!


PS:
Patroon: City dress uit la maison victor
Stof: punta di roma luxe van juffertje uil

12 opmerkingen

  1. Dat is een mooie jurk en het staat je bovendien heel erg goed

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was die jurk inderdaad zlvergetal . Echt een mooie, uiteraard moet je die vaak dragen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! En ik blijf fan van uw kapsel, dat staat u zo goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! En met je korte haren eens zo tof!😉 ik haal ze ook nog s boven! Ooit aan begonnen maar niet afgewerkt 😳

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi! Inderdaad een patroon dat niet echt populair is, maar misschien dat toch verdient!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh! Een jurkje uit LMV dat me blijkbaar ontgaan is! Hij staat je prachtig! Ik snor het patroon meteen op... Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad een super mooi jurkje, maar ik twijfelde ook. Goed dat je ons geheugen opfrist!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige jurk ! En mooie fotolocatie...

    BeantwoordenVerwijderen