nog een rechte rok en veel ditjes en datjes

Vanavond stond er op het programma: vanalles en toch niets :)

Ik naaide nog een rechte rok voor mezelf (al voelt deze wel strakker aan dan de vorige, maar misschien omdat het nu avond is, hehe) én ik snapte voor het eerst ook de hele uitleg van mme zsazsa over het beleg :) Vorige keren deed ik het dus iets verkeerd, maar het werkte ook, dus ja...

Wat me nu nog wel stoort, misschien kennen jullie daar een oplossing voor?, is dat als je geen voering gebruikt, mijn beleg soms naar boven kruipt als ik de rok aan heb.
Ideetjes?

stof: uit Frankrijk, blinde rits: 't Ritske (Kapellen)

eens een siersteekje geprobeerd

Verder versmalde ik mijn burda 7828 wat en verkleinde ik ook het ene voorpand. Hij past nu al beter, al hangen de schouders nog wel wat te ver naar mijn zin, maar kom. We doen niet moeilijk :) En vooral: we doen het de volgende keer beter!
stof: 't Stoffenwinkeltje, Westerlo





Van mijn plooirok maakte ik de plooi iets minder breed, naar suggestie van Inge en ze had gelijk, het valt veel mooier zo!

Om af te sluiten naaide ik nog wat labeltjes in kleren waarbij ik het vergeten was, zodat iedereen toch weet dat ze zelfgemaakt zijn :)

Morgen vertrek ik met mijn ventje voor twee dagen naar Nederland voor twee daagjes ontspannen met z'n tweetjes. Hebben we net 6 weken vakantie achter de rug, zijn we nog niet zonder de dochter weggeweest, dringend tijd dus! ;)

Veel liefs




1 opmerking

  1. Ik ken het fenomeen :-)

    Wat ik al gedaan heb, en wat ietwat helpt, is het beleg vaststikken in de zijnaad. Als je mooi in de naad stikt, zie je het niet erg.

    Bij mijn laatste rokje heb ik eens geprobeerd nog een stiksel te maken ongeveer een 3 mm onder de naad van het voorpand en het beleg. Dat stiksel heb ik in een flashy kleurtje gedaan. Maar ik moet zeggen, het helpt minder dan het beleg vaststikken in de zijnaad.

    BeantwoordenVerwijderen