feestkleedje: SVDHZ meets Emma & Mona

Jullie kennen dat vast wel, van die dingen die je persé moet hebben en dan een hele tijd in je kast blijven liggen. Bij mij was dat (onder andere) het geval met dit stofje:
Ik vond dat zo prachtig, feeëriek en wonderschoon dat ik het gewoon MOEST hebben en er best wel wat centjes voor neertelde. En toen bleef het maanden in mijn stoffenbak liggen...

Tot ik het plan opvatte om er een kleedje voor de feestdagen van te maken voor Sam.
Ik wilde heel graag een kleedje met lange mouwen maken, maar aangezien Stof voor Durf Het Zelvers 2 op mijn kerstlijstje staat, kan ik het nog niet zelf kopen tot ik zeker weet dat ik het niet ga krijgen natuurlijk. Jammer!

Ik paste er dan zo een mouw aan (semi letterlijk op te vatten):
Het basiskleedje van Stof voor Durf-het-zelvers (1) combineerde ik met twee tutorials van Emma & Mona, namelijk het kapmouwtje en het kraagje. Ik zette er ook een rimpelrok aan, dat is toch net iets feestelijker. Verder voerde ik het rokdeel ook, omdat het toch geen zomerse temperaturen meer zijn buiten...
Dan kreeg ik dit resultaat:
nog voor het inkorten


Het was wat puzzelen om het kraagje uit dat groene stuk te krijgen (dat zie je nog wel op de schoudertjes, waar toch wat blauw komt piepen, maar ik vind het totaal niet storen.
En mijn prinses, die schittert erin!

7 opmerkingen