fluo hesje en Actionvlaggetjes

Sam draagt met plezier haar fluohesje. Ik wil altijd "vestje" zeggen, maar de officiële benaming is 'hesje', zeker? Ze kan dat ook zo schoon zeggen, "hesje" :D
We bestelden er eentje via haar school, maar dat was echt véél te groot.
Gelukkig bracht Ikea soelaas! Vandaag flockte ik haar naam erop in mooie, fluoroze letters.  :D



Verder had ik maar een uurtje naaitijd. Ik besteedde dat aan het in elkaar naaien van vlaggetjes die ik ooit eens kocht bij Action in zo'n pakketje voor weinig geld.
Mijn oordeel:
* De vlaggetjes zijn schots en scheef, passen niet echt op elkaar. Je moet dus af en toe wat schuiner naaien. Dit zorgt voor een iets minder professioneel resultaat, maar ik moet ook eerlijk toegeven dat ik geen zin had in het afmeten, aftekenen en spelden.
* De stofjes zijn ook erg dun, wat ervoor zorgt dat je de afdruk van het achterste vlaggetje op het voorste ziet. Niet schoon, dus ik heb er uiteindelijk dan maar papier tussen gestoken. Dat maakt het geheel natuurlijk wel niet meer wasbaar, maar ik vond het echt te storend.
* Het lint is te kort. Er zijn 12 vlaggetjes, van ongeveer 15cm breedte bovenaan. Als je 10cm tussenlaat, kan je maar 11 vlaggetjes hangen. En minder cm tussen laten vond ik niet mooi. Ik heb dus 1 reservevlagje :)

De figuurtjes zijn wel leuk en het is een werkje dat echt maar een uurtje in beslag neemt, strijken inbegrepen.
En oh ja, er is ook een meisjesvariant met meer roze :) 

Voor een snel geboortecadeautje is het wel perfect, als de ontvangster niet zo nauw kijkt :) Maar ach, zo'n vlaggenlijn hangt toch ergens hoog he? *knipoog*

2 opmerkingen

  1. Haha, ik ben blij dat ik me niet aan zo'n vlaggenlijn heb gewaagt. Sowieso niet, maar al helemaal niet die van Action, maar ik vind hem best mooi geworden, ziet niks van schots en scheefheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, ale bedankt voor de tips, ik heb er ook nog zo eentje liggen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen