An-tasje en het naaiweekend

Jaja, je leest het goed. Op het moment dat dit berichtje gepubliceerd wordt, ben ik op naaiweekend.

Marie-Paule deed begin mei van vorig jaar een oproep wie er mee wilde en ik was - gelukkig - snel genoeg om me aan te melden. Met 20 naaisters zullen we zijn, zalig!

Ik heb al wat projectjes voorbereid: patroon + geknipte stof + fournituren in een Ikea zakje :)
Heel moeilijk in te schatten hoeveel je denkt te kunnen maken op zo'n naaiweekend.. We zullen er zijn van vrijdagavond rond 19u tot zondagnamiddag 16u. Dat is héél wat tijd, maar ik doe meestal toch langer over een naaisel dan ik gedacht had...




Op het lijstje staan:
- een pin-up jurk met lange mouwen van de FBgroep Handwerk van Yoke
- een Thelmajurk met halflange mouwen (ik heb een plannetje om ze te verlengen, maar weet nog niet of ik dat effectief ga uitvoeren...)
- een Lora jurk van LMV met 3/4 mouwen
- een testjurkje van lieveke en zus (de Eryn garden party dress)
- een pyjama'tje voor Noa (zoals ik al eentje blogde, maar dan met andere zwartwitte stofjes)

En dan neem ik nog wel wat stofjes en patroontjes mee, beter te veel dan te weinig zeker? :)

Als kennismaking werd er geopperd om een An-tasje (of een ander tasje) te maken en dat te vullen met wat leuke fournituren. Je zou dan iemand anders zijn tasje krijgen en je zo moeten voorstellen. Ben benieuwd!
Ik maakte dit tasje:





Erin steekt: een lintmetertje, doosje met speldjes, bliksemschicht flex en een strijkapplicatie.
Ik kon het uiteindelijk toch ook niet laten om bijpassende oorbellen te maken, met de varkentjes, schattig hè? :)

Hopelijk genieten jullie even hard van het weekend dan ik!
xxx




7 opmerkingen

  1. Oooooh, zo'n naaiweekend zou ik ook wel zien zitten, keitof!!! Geniet ervan en heel veel plezier!! Ik ben benieuwd wat jullie daar allemaal samen gaan creëren!! Succes! En leuk tasje én vulling!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaa, de oorbelletjes zijn helemaal geworden als ik dacht :-)
    Veel plezier van t weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben jij goed voorbereid voor een Naaiweekend! Heel erg mooi tasje 😍😍

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi!!! Ik ben er zeker van dat jullie een geweldig weekend hebben en ik ben benieuwd hoeveel moois er gemaakt gaat worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volgende editie ga ik me ook beter voorbereiden.Ik had plannen genoeg, maar twijfelen en stofjes puzzelen namen iets te veel tijd in beslag. Leuk je te leren kennen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om jouw blog en de dame achter de blog te leren kennen ;-). Ik had zelfs niet door dat jij ook die oorbelletjes zelf gemaakt had! Uit jouw tasje bleef maar vanalles moois komen :-)!

    BeantwoordenVerwijderen