setje wanten, sjaal en muts

Twee verhalen komen samen in dit blogbericht:
1. Sam was al een tijdje jaloers op mijn roze trui met glitters en vond het niet eerlijk dat zij zo geen trui had.
2. Voor het creatieve marktje maakte ik o.a. wanten met een stofrestje van haar Paw Patrol rokje. Die wou ze eigenlijk zelf houden.
Ik beloofde haar dat als ze niet verkocht werden, zij die Paw Patrol wanten kreeg en dat ik er anders nieuwe voor haar zou maken.
--> Die wanten gingen als eerste de deur uit. En Sam koos het roze glitterstofje voor haar nieuwe wanten.

Ik had nog nét genoeg stof om ook nog een muts en een sjaal uit de stof te krijgen. Nu is ze echt wel op, op, op.

En Sam is content, heel content! Ik voerde de wanten net zoals de andere die ik maakte voor het marktje met de overschot van een fleece dekentje dat ik kocht om haar winterjas te voeren. Aan de uiteindes van de sjaal maakte ik ook zo'n stukje fleecestof en zo vormt het toch een mooi setje met roze en wit.


Het patroon van de wantjes vond ik hier. Voor Sam gebruikte ik de maat 5/6 jaar en die zitten nog ruim, dus als ze er spaarzaam op is (ha, who am I kidding?) kan ze ze volgend jaar nog aan. Ik plaatste wel twee lusjes tussen de wanten en de boordstof, zodat ik ze aan elkaar kan knopen.


De muts tekende ik zelf na van een bestaande muts (al is deze maar net passend) en voor de sjaal nam ik ook gewoon een reep stof met de lengte die ik nog had.


 PS:
Patroon: wanten - sjaal en muts zonder patroon
Stof: Madeline de Stoffenmadam (glittersweat) en fleece dekentje van Zeeman


3 opmerkingen